موجی از سیستان

باید خاکریز سایبری ایجاد کنیم <امام خامنه ای >

موجی از سیستان

باید خاکریز سایبری ایجاد کنیم <امام خامنه ای >

ما همه سرباز انقلابیم
۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۳

دیگه الان سیستانو بی خیال!!!

سیستان غریب ترین شهر ایران


به نقل از گندمـــ پرس : باز هم طوفان خاک و بازهم سیستانی که دیده نشد…..!

شب گذشته طوفان خاک با سرعت بیش از ۸۵ کیلومتر بر ساعت سیستان را درنوردید ، طوفانی که حداقل از آغاز امسال بی سابقه بوده است و میزان الودگی هوا را به ۳۵ برابر حد طبیعی رسانده است ؛ اداره جات و مراکز دولتی را به تعطیلی کشاتذه و قطع آب و برق را در پی داشته است ؛ زندگی عادی مردم را مختل کرده و مشکلات ریوی وتنفسی را به همراه داشته است .

IMG-20150809-WA0021

 

چگـونه است که وقتی دیگر مناطـق کشور را مشکلات طبیعی بسیار ضعیف تر در بر میگیرد رسانه های سمعی وبصری و شنیداری گـوش فلک را پر می کنند ، اما وقتی که پای سیستان در میان است بیماری نادیده انگاری بیشتر از گذشته خودش را نشان میدهد ، امروزه که سیستان بدترین شرایط طبیعی و اقتصادی خود را میگذراند مسئولین محترم هم بی تفاوت تر از گذشته اند گویی تکرار مشکلاتی از این قبیل انان را واکسینه نموده است .

سازمان محیط زیست و منابع طبیعی در سفر اخیر خانم ابتکار بعنوان عالی ترین مقام زیست محیطی کشور چه مطالباتی از ایشان داشتند؟؟ و نتیجه اش چه بود ؟؟

سرکار خانم ابتکار بنده بعنوان یک سیستانی فارغ التحصیل رشته خاکشناسی برخود لازم می دانم نکاتــی را پیرامون طوفان و آلودگی هوا سیستان یادآوری کنم .

پس از خشک شدن تالاب هامون پوشش گیاهی هامون نیز کم کم نابود و بستر لخت دریاچه در معرض بادهای شدید ۱۲۰ روزه سیستان قرار گرفت و نتیجه اش همین است که امروزمی بینیم .

خانم معصومه ابتکار ایا تالاب هامون بخشی از محیط زیست نیست ؟؟ یا اگر هست چرا به این حال وروز افتاده ؟؟

شایدهمکارانتان در استان از ارائه گزارش صحیح از وضعیت این دریاچه عاجزند چرا که در جایی گفته بودید در تالاب هامون آب جاری شده اماشرایطی که ما آنرا تجربه میکنیم چیزی جز طوفان خاک نیست .

آیا نمیتوان با یک برنامه مدون در مسیر کاهش این مشکلات گام برداشت ؟؟

همه ما بخوبی میدانیم هامونی که شما و همکارانتان مسئول آن هستید حفظ و احیای ان به مراتب اسان تر از بیابان زدایی کشور های همسایه است .

مشکلاتی متعددی که امروز شاهد آن هستیم ناشی از عدم مطالبه ی حقوق مسلم مردم سیستان است ؛حقوقی که همین هامون نیزبخشی از آن است ، هامونی که ضامن بقا و زندگی در سیستان است.

در پایان لازم میدانم این نکته را یادآوری کنم که این مردم پاک و کم توقع چیزی جز یک هوای سالم و شرایط مساعد زندگی  نمی خواهند ، پس آنان را در یابید .

 با تشکر ـ ابوالفضل مصری کارشناس خاکشاسی
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۹
سرباز انقلاب

نظرات  (۱)

امیدی نیست به این مسئولان.
ابتکار (15 اردیبهشت94):
در موضوع گرد و غبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی